Zápis ze zasedání zastupitelstva obce Hodonín ze dne 18.4.2011.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přítomni : Blažek Miroslav, Mgr, Blažek Jan, Kubata Stanislav, Šimonová Marie,
Kulhánek Martin, Trpkoš Milan, Mojžíš Michal.
Program, dle předem rozeslané pozvánky.
Jednání: Starosta obce přivítal přítomné zastupitelé a přečetl jim usnesení z minulého
zasedání, včetně ověření zápisu, ze dne 18.2. 2011. Vyzval přítomné k případnému doplnění programu, protože tomu tak není nechá hlasovat o schválení programu, který je
následně přijat všemi hlasy.
-Miroslav Blažek podal podrobnou zprávu o zajištění plánovaných akcí na rok 2011.
Vyzvedl dobrou přípravu v zajištění dotací z Pardubického kraje a také z Mikroregionu
CŽH. Na základě těchto informací bylo opětovně projednáno a schváleno provedení
všech plánovaných prací v letošním roce s návaznosti na dotace z POV.
- Starosta obce byl zastupitelstvem pověřen zajištěním podmínek pro vlastní realizaci
včetně přípravných prací a podepsáním smlouvy. Z poptávky na uvedené práce zastupit. rozhodlo, aby opravy MK dělala firma M Silnice Hradec Králové. Vybíralo se z firmy
Švado s.r.o. Nová Ves , Firma Šmejkal Nasavrky a Státní závod M Silnice H. Králové,
odštěpný závod Chrudim.
- Dále byl starosta obce pověřen zastupitelstvem, aby podepsal smlouvu s Měú Nasavrky
o zajištění spolupráce v případě požáru a další hasičskou pomoc v případě nebezpečných
přírodních událostí. Podmínky byly předem projednány a na základě souhlasu obou zast.
byla smlouva podepsána a jedna kopie odeslána na HZS Chrudim.
-Toto zajištění je nutné a důležité z hlediska prevence profesionálního sboru a také mimo
jiné, navazuje na protipovodňový plán obce v zajištění bezpečnosti občanů.
- Starosta oznámil zastupitelstvu, že dle plánu obce zajistil na kulturní akci v létě (6.8.2011)
divadlo pro děti a hudbu. Ostatní úkoly budou řešeny v časovém harmonogramu.
-Dále starosta informoval, že se mu podařilo zajistit ve spolupráci s panem Pavlíkem auto-
busovou ranní linku č.7, pro děti v 7.41hod. Je to obrovská výhoda pro naše občany a děti.
Věřím, že budete tuto linku dostatečně využívána ke spokojenosti všech. Zde patří poděko-
vání i p. Pavlíkovi za kladný a vstřícný přístup k řešení této situace.
- Dále zastupitelstvo rozhodlo o výměně starého a špatně funkčního rozhlasového přístroje.
Nový bude splňovat podmínky vyhlášení, případného nebezpečí v obci app…
- Opětovně byla projednána nekázeň , některých občanů v ukládání nebezpečného odpadu. Starosta, na výroční schůzi upozorňoval na možnost ukládat tento odpad, přímo na skládku
v Nasavrkách a (také jste s pozvánkou na schůzi dostali i patřičný leták.) Prosím Vás naposled
využívejte tuto možnost a dávejte uvedený odpad na sběrný dvůr do Nasavrk. Obec za Vás
tuto službu platí, ( 600,- Kč měsíčně ) jen proto, aby byl zajištěn pořádek na obci. Přeci sami
nechcete, aby zastupitelstvo rozhodlo o nutnosti pokutovat Vás, za špatné ukládání (uveden) netříděného odpadu. Vaší povinnosti je třídit odpady a naopak, má každá obec možnost ze zákona v rozmezí od 5 – do 50ti tisíc korun uložení pokuty za porušování ukládání odpadu.
Toto platí i pro obec, při odvezení uvedeného odpadu na skládku v Nasavrkách.
-Dále Miroslav Blažek podal zprávu o kontrole v lese, Českou inspekcí životního prostředí,
Hradec Králové.Ta kladně hodnotila vlastní hospodaření v obec. lese i zajištění hospodářské
činnosti, včetně uložení lapačů proti kůrovci. Nedostatek v odstranění kůrovcového dřeva byl
jen v soukromém lese p.Tiché, p. Chvojky a p. Zacha. To však není předmětem kontroly obecního lesa. Přesto budou obeslány k nutnému odstranění kůrovcového dřeva.
V různém bylo opětovně projednáno, aby občané dodržovali průjezdnost obecních cest.
Místní komunikace jsou veřejné a musí byt zajištěna jejich celoroční průjezdnost. Obec
pro Vás zajišťuje odvoz odpadků, včetně zimní údržby. Není přece možné aby si některý
občan vyhrazoval jemu nepříslušící práva a blokoval svoji nekázní průjezdnost cest.
- Zastupitelstvo rozhodlo dát odvést odtahovou službou takto zaparkované auto a zároveň tuto skutečnost nahlásit Policii ČR. K tomuto kroku se rozhodlo, z důvodů opakovatelného porušování řidičské nekázně.
- Dále bylo v různém projednáno zajištění kalendářů na rok 2012 pro naše občany, firmou Plašil z Hlinska.
- Dále byla projednána údržba hřiště,sekání obecních prostor a úklid chodníků po zimních
posypech. Také se musí provést úklid zemní hmoty u kontejneru, kam byla navezena suť
z výkopu po rekonstrukci elektrického vedení.
- Starosta seznámil zastupitelé o nutnosti zajištění protipovodňového plánu. Zároveň bylo
přistoupeno k doplnění osob ( po volbách) do funkce štábu pro určení pověřených osob k
danným úkolům.
- Na závěr byl dán návrh na usnesení, které bylo po té schváleno všemi hlasy. Starosta obce
poděkoval zastupitelstvu za účast a zasedání v 21.35 hod.ukončil.
V Hodoníně dne 18.4.2011.
Zapsal : Mgr. Jan Blažek Ověřil:
Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce Hodonín ze dne 18.4.2011.
--------------------------------------------------------------------------------------
Zastupitelstvo obce:
Bere na vědomí : zprávu starosty o ověření zápisu z minulého zasedání ze dne 18.2.2011.
- zprávu starosty o zajištění plánovaných akcí s návaznosti na dotace.
- pověření starosty, podepsáním smlouvy na plánované akce, vše je
předem projednáno se zastupitelstvem a vybranou firmou – M-Silnice.
- zprávu starosty o vyřízení žádosti o spolupráci pro zajištění hasičské
pohotovosti a podepsání smlouvy s Měú Nasavrky.
- zajištění divadla a hudby na kulturní akci pro děti a mládež.
- zajištění autobusové školní linky v 7.41- Hodonín - Nasavrky.
- výměnu staré rozhlasové ústředny za novou, pro lepší vyrozumívání.
- opětovné upozornění na nekázeň některých občanů v ukládání odpadu
- starosta podal správu o kontrole v lese Časkou inspekcí živ. Prostředí.
- nekázeň některých občanů v blokování průjezdnosti místních cest.
- objednání kalendářů na rok 2012, pro místní občany.
- projednání a doplnění osob pro zajištění protipovodňového plánu.
- přečtení usnesení z dnešního zasedání a jeho odsouhlasení.
schvaluje : zajištění plánovaných akcí v rámci dotace z Pkú a Mikroregionu CŽH
jedná se o úpravu plochy u vodního zdroje a opravu příjezdové cesty.
Zastupitelstvo vybralo profesionální firmu M- Silnice, závod Chrudim
- z dotace CŽH se udělá oprava nájezdu k rodinným domkům.
- zajištění kulturního programu na akci pro děti a mládež na 6.8.2011.
- zajištění autobusového spojení ( pro školní autobus linka č.7 v 7.41.h.
- zajištění kalendářů pro občany Hodonína
- výměnu staré rozhlasové ústředny za novou
- usnesení ze dne 18.4.2011.
pověřuje : starostu obce podepsáním smlouvy k výše uvedeným akcím.
V Hodoníně dne 18.4 .2011.
Blažek Miroslav Mgr.Jan Blažek
starosta místostarosta